Facebook App ID is missing!

Client. Drepturi si datorii

 

Client. Drepturi si datorii.

„Am toate drepturile din lume pentru ca sunt CLIENT”.  Da, asa e. Avem o suma de drepturi pentru ca suntem in pozitia in care platim (nu conteaza cat) pentru un produs/serviciu. Insa, in mod ciudat, avem si cateva indatoriri, cel putin morale, fata de cel care ne vinde acel ceva.

Exista una care mi se pare mai importanta decat toate celelalte: datoria de a oferi feedback corect, complet, relevant. Despre asta vreau sa vorbim. Intamplator ma gasesc in pozitia de a vinde produse sau servicii (la fel de des pe cat ma aflu pe partea cealalta) si am ambele perspective la fel de clare in cap.

Fix sa ne amuzam un pic, o sa va povestesc despre o perioada tare amestecata din viata mea: deschiseseram Bacania Veche si in primele cateva luni (vreo 10-12 cred), tot luam bonurile de la POS si le semnam eu. Pe vremea aceea (cum suna asta!!!) daca plateai cu cardul trebuia sa semnezi pe chitanta, sa certifici plata. Acum au aparut cardurile contactless si nu mai cerem semnaturi, ba chiar nici PIN nu mai trebuie sa pui. Dar atunci, la inceput, eram atat de „pe partea cealalta”, adica mai degraba client decat vanzator, incat din reflex semnam eu in locul clientilor, ca si cum eu as fi fost clientul… Asa ca inteleg exact cum e sa fii acolo, iar acum stiu exact cum  e sa fii cel care vinde.

De ce mi se pare important feedback-ul din postura de client? Cel mai simplu argument este unul comun, stiut de toti: ca sa-l ajuti pe cel care vinde sa fie mai bun in viitor. Trebuie sa stii, client fiind, ca un vanzator de orice (produs sau serviciu) retine toate opiniile clientilor. Celor mici chiar le pasa de opinia clientilor. Cei foarte mari par dezinteresati, insa aduna toate reactiile si le introduc intr-un fel de matrice din care sunt convins ca inteleg si ei ce au de facut.

Insa din pozitia celui mic, cu putini clienti in comparatie cu o multinationala, stiu ca feedback-ul e important pentru ce urmeaza sa fac. Si ca adun informatiile astea, uneori detaliind foarte mult cu clientii pe marginea opiniei lor despre ceea ce fac. Recunosc, uneori unele opinii ma amarasc foarte tare pentru ca sunt nejustificat rautacioase sau superficiale. Cu siguranta, insa, tin cont de feedback-ul primit. Si dau feedback ori de cate ori simt ca opinia mea ar putea ajuta. Asa mi se pare firesc.

Lasă-ne un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată.